dijous, 30 de maig del 2013

LA CIMERA DE L'EDUCACIÓ EXCLOU SECTORS DE LA COMUNITAT EDUCATIVA

La FaPaC lamenta que la cimera d'educació hagi exclòs les entitas de referència de les famílies de Catalunya
  • La cimera ha estat una imatge més, sense contingut real per al futur de les nostres filles i fills. El Govern ha optat per excloure determinats sectors de la comunitat educativa abans de promoure un gran acord social en favor de l'escola catalana.
  • La presència de la permanent del Consell Escolar de Catalunya ha estat del tot insuficient, doncs no hi estan representades les dues principals federacions d'AMPA, ni tampoc sindicats d'ensenyament, d'estudiants, àmbit universitari i altres col·lectius socials

Barcelona, 28 de maig de 2013
Coincidint amb la cimera convocada pel govern de la Generalitat a favor de la immersió lingüística i contra la reforma de la llei d'educació plantejada pel govern estatal del PP, la FaPaC vol transmetre les seves consideracions:
Avui dimarts s'ha celebrat una cimera de partits i comunitat educativa per mostrar una unitat a nivell de Catalunya en contra del projecte de llei de la LOMCE. Aquesta trobada serveix per escenificar una unitat de país al voltant de les seves institucions, on partits polítics i societat civil mostrin una posició compartida i comuna en els aspectes més essencials de les polítiques educatives. 
Lluny d'aquesta imatge, hem pogut veure a partits i a una petita part de la societat civil representada per la permanent del Consell Escolar de Catalunya, amb unes absències clamoroses com són les de les dues principals federacions d'associacions de pares i mares, així com la dels sindicats d'ensenyament, d'estudiants i la representació del món universitari i d'altres col·lectius socials com veïns, associacions de defensa de la llengua, etc. Aquestes absències converteixen aquest organisme en una petita part de la comunitat educativa catalana més que en una representació de la realitat social d'aquesta.
Si considerem que el format d'aquesta mena de cimeres no obeeix a cap més norma que a la lògica, a l'interès de país i a l'interès de qui convoca, el format finalment triat mostra clarament una voluntat governamental d'excloure a determinades parts de la comunitat educativa catalana. Aquesta voluntat d'exclusió no resulta ni útil ni intel·ligent i trenca amb la imatge d'unitat que vol donar el Govern en favor de l'educació.
Es pot defensar la immersió lingüística a l'escola catalana deixant fora a la gran majoria de pares i mares i a la totalitat dels estudiants? Cal o no cal que FaPaC i les federacions d'AMPA cristianes defensin la immersió lingüística? Sembla que al Govern del Sr. Mas i la Sra. Rigau ja els està bé que les famílies no treballin en aquesta línia, cas contrari haurien mostrat un mínim d'interès a tenir-les al seu costat.
En darrera instància, sembla com si el govern de la Generalitat hagués optat per la sordina en la boca dels col·lectius potencialment crítics abans que per un gran acord social en favor de l'escola catalana. Trist paper el d'aquest govern, ja que li poden més les seves fòbies que l'amplitud de mires que tot bon governant ha de tenir. 
Com a FaPaC defensarem el model d'escola catalana, però exigirem també l'acabament del sectarisme d'aquest Govern. No podem anar al costat d'algú que no ens vol i no ens valora quan som la federació que representa més de 2.000 AMPA de tot Catalunya, pares i mares que defensem i treballem per a la millora de l'educació pública per a tothom.  Per acabar direm que resulta poc creïble aquesta mena de gestos mentre els darrers presidents de la Generalitat matriculen els seus fills en escoles elitistes que no apliquen la immersió lingüística. Ara que la LOMCE vol eradicar la filosofia de les escoles recordarem aquella dita presocràtica “El moviment es demostra caminant”.
La cimera ha estat una imatge més, sense contingut real per al futur de les nostres filles i fills